سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)

حوزه/ بانوی طلبه و برگزیده جشنواره شعر حوزه(اشراق) گفت: گرایش به شعر فاطمی در بین بانوان به خصوص خواهران طلبه افزایش و رشد داشته است.

راضیه مظفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در چهارمین جشنواره شعر حوزه (اشراق) در بخش شعر کلاسیک با شعری در قالب غزل به عنوان نفر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت، ابراز داشت: حدود یک سال است که مشغول دروس حوزوی شده ام و در همین مدت نیز به صورت حرفه ای در عرصه شعر فعال هستم و در محافل ادبی قم و نیز به خصوص جلسات اساتیدی چون سید مهدی حسینی و سید محمد جواد شرافت حضور پیدا می کنم.

وی با بیان این که گرایش بانوان به خصوص خواهران طلبه به شعر آیینی در سال های اخیر، قابل توجه و پرشور بوده است، گفت: به خصوص شعر فاطمی در بین بانوان طلبه جایگاه ویژه ای دارد و در این اشعار به مضامین ارزشمندی چون ولایتمداری، عفاف و حجاب، اصول اخلاقی و دیگر مسایل برگرفته از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) به خوبی پرداخته می شود.

این طلبه جامعه الزهرا(س) همچنین اضافه کرد: البته برگزاری برنامه هایی چون جشنواره شعر اشراق و هنرهای آسمانی  نیز در این قضیه بسیار موثر بوده ، ضمن آن که در استعدادیابی علاقه مندان به مقوله شعر و ادبیات نیز مفید واقع شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اشعار پرمحتوا و ارزشمند در جلسات و محافل مذهبی گفت: این انتظار به حق از مداحان به خصوص بانوان مداح می رود که در مجالس از اشعاری استفاده کنند که هم از حیث فنی و تخصصی و هم به خصوص محتوایی در شأن اهل بیت(ع) باشد نه این که خدای ناکرده موجب وهن آن بزرگواران گردد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha